Wat zou er gebeuren als onze Beatrix vier onschuldige mensen zou omleggen?

Wie zou verantwoordelijk zijn? Wat zou er allemaal gebeuren?

Toegevoegd na 12 minuten:
Onderbouw je antwoord graag. En vertel ook wat er met Nederland zou gebeuren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord hierboven is fout. Ze is onschendbaar. De minister president (mark rutte dus) zou verantwoordelijk zijn. De koningin zou wel worden afgezet, gezien ze zich niet aan haar eed heeft gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze zal hier zelf verantwoordelijk voor zijn denk je niet. Zij legt hypothetisch 4 mensen om, dus zal ze gewoon voor het Nationale Gerechtshof moeten verschijnen.

Dit is tenminste het geval, indien het bewijs er is. Als er geen bewijs zou zijn, zou ze er nog mee weg kunnen komen, maar om met moord weg te kunnen komen, hoef je niet persé een koninklijke titel te dragen ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof toch dat Rutte verantwoordelijk is voor elke Koninklijk handelen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Daarnaast is er zoiets als diplomatieke onschendbaarheid. Of die in dit geval van toepassing is, zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elk*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja juist, voor Bea geldt de wet anderes dan voor ons gewone stervelingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze staat toch boven de wet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutte is misschien wel verantwoordelijk voor "Koninklijk handelen" zoals CuriousOne het noemt. Maar een moord of 4 kan je toch niet echt een "Koninklijke handeling" noemen? Ze wordt gewoon berecht, als blijkt, en onomstotelijk bewezen is dat zij de moordenaar is. Onschendbaar? Dat dacht Saddam ook, Khadaffi denkt het waarschijnlijk nog, en zo zijn er nog meer mensen....toch?